Två frågor som svar på “Individuell Uppgift” från lärarbloggen.
Hur har din roll sett ut i treveckorsprojektet?
I treveckorsprojektet(ett spel för SFI) blev jag satt med huvudansvar som illustratör. Jag har verkat i allra högsta grad som detta och det har fungerat mycket bra. Jag har jobbat med genomgripande design av spelet – färger, logotyp mm. Och spelplan, kort, vykorten osv. Jag har jobbat mycket hårt och resultatet är något jag kunnat känna mig stolt över. Jag har även deltagit som “plant” och idesprutat på som en tok gällande spelidén, regler och annat. Att göra ett brädspel har känts väldigt kul och själva grundidén som vi tillsammans jobbade fram kändes väldigt rolig från allra första början. Min belbin roll som just plant känns verkligen helt rätt. Även min sekundära som “company worker” har fungerat. Jag har slitit på ordentligent och försökt se till att arbetet struktureras upp och drivs på. Dock så känner jag mig hela tiden som en projektledare – även om inte mitt belbintest visade det – och även om jag försöker att inte vara det. Det tycker jag är lite intressant om mig själv faktiskt.
Enligt min Meyers-Briggs Esfj så ska jag till exempel delegera mycket, driva mina egna idér starkt och engagerat samt jobba väldigt hårt. Det känns faktiskt som att i varje fall dom saker stämmer mycket bra in i gruppen. Jag har drivit på i väldigt hög grad och när jag känt att saker behövde göras som jag inte själv kunde göra så försökte jag delegera det till någon annan i gruppen.
Frågor kring LiA 1
Var vill du göra LiA helst?
Som det ser ut nu så verkar det lämpligt det the company P.
Vad har du gjort för att undersöka ovanstående?
Mejlat. Pratat i telefon. Besökt arbetsplatsen.
Vad är svårast med LiA-ansökningarna?
Att få tummen ur och söka.
Vad vill du lära dig av LiA:n — vilka är dina kunskapsmål?
- Jag vill göra ett arbetsplatsnedslag och få insikter om arbetsliv.
- Jag vill lära mig om hur man kan tillverka “pervasive games”.
- Jag vill lära mig om det som är runtomkring ett spelprojektet – men som ändå behövs – det som inte är själva spelet.